Wat is remarketing? En wat zijn hier de voordelen van?

Jullie hebben er vast al eens over gehoord, remarketing. Maar wat is remarketing nu eigenlijk en wat heb jij eraan? In dit artikel geef ik een korte toelichting over wat dit inhoudt.

Wat is remarketing?

Remarketing is een online marketingsmethode die het mogelijk maakt om goedkoop de verkoop van je diensten en/of producten te stimuleren. De bekendste vorm van remarketing is Google remarketing(Adwords remarketing). Door middel van cookies laat dit je gericht adverteren op bezoekers die al eerder je website bezocht hebben. Dit met het uiteindelijke doel de conversie op je website te verbeteren. Oftewel potentiële klanten aansporen tot aanschaf van je dienst of product. Remarketing wordt ook wel ‘retargeting’ genoemd en valt onder behavorial targetting.

remarketing-graphic

Waarom remarketing?

Remarketing is zeer effectief omdat je adverteert richting een bepaalde groep mensen die al geïnteresseerd zijn of interesse hebben in je product of dienst. Als de potentiële klant afhaakt bij het afrekenen kun je een advertentie laten zien “Momenteel 10% korting”. Zo kun je een klant die al een product heeft aangeschaft ook gerelateerde producten laten zien. Stel uw klant heeft een nieuwe laptop gekocht, dan kun je ervoor kiezen om daar een advertentie voor een muis of een software pakket aan te bieden. Advertenties ‘gericht’ op het gedrag van de bezoekers kan tot wel twee keer zoveel conversie leiden in vergelijking met normale advertenties.

Wat zijn de voordelen van remarketing?

  • Relevantere advertenties wat voor meer conversie zorgt.
  • Effectiviteit, kosten van remarketing advertenties zijn ongeveer gelijk aan die van normale advertenties, ze zorgen echter voor veel meer conversie.
  • Bereik, Google heeft een enorm groot inhoudsnetwerk wanneer het gaat om adverteren. dit werkt tot je voordeel omdat je een enorm aantal mensen kunt bereiken.

Wat zijn de kosten van remarketing?

Je vraagt je vast af wat zoiets nu kost. Zoals ik al eerder in het artikel heb aangegeven zijn de kosten ongeveer gelijk aan de kosten van normale advertenties. Er is geen minimumbestedingsbedrag of een tijdslimiet. Je hebt zelf dus de volledige controle over je kosten. Ook is er de optie kosten per klik. Dit wil zeggen dat je alleen betaald wanneer mensen daadwerkelijk op de advertentie klikken en dus op je website terecht komen. In deze situatie zou je bijvoorbeeld een dagbudget van 5 euro kunnen hebben ingesteld en een maximumbedrag van 10 cent voor elke klik op je advertentie. Meer weten over remarketing en hoe Winstmagneet je kan helpen tot een betere conversie? Start dan met het Winstmagneet Plan, neem contact op of laat even een berichtje achter.

Originally posted 2014-08-26 12:16:40.

Reacties 0

  1. Pingback: De bezoeker opnieuw benaderen – Online marketing Blog

  2. Pingback: De bezoeker opnieuw benaderen | Remarketing – Online marketing Blog

  3. Pingback: Behavior Targeting – Websitetitel

  4. Pingback: Remarketing: het blijft je achtervolgen – Naomi van Bezouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *