Meer verkopen en succes met een webinar

Meer verkopen en succes met een webinar? Zoals we in eerdere blogs hebben besproken is het mogelijk om een product aan te bieden aan een groot aantal mensen tegelijk zonder dat je hiervoor de deur uit hoeft. In deze blog ga ik je uitleggen hoe jij meer kunt verkopen en meer succes kunt krijgen met je webinar.

Goed product

Voordat je een webinar gaat geven is het natuurlijk belangrijk dat je 1 of meer goed werkende product(en) hebt dat je wilt aanbieden. Zorg ervoor dat bij je eerste webinar je product waardevol genoeg is naar jou idee. Zorg dat het alle nodige informatie bevat waar je kijkers mee aan de slag kunnen. Zodra jij tevreden bent over het product dat je aanbied kun je een zogenaamde opt-in pagina gaan maken.

Opt-in pagina webinar

Een opt-in pagina is de pagina waar de bezoeker zich in kan schrijven voor jouw webinar. Het is dus belangrijk dat je op deze pagina zo snel mogelijk de aandacht weet te trekken. Maak op deze pagina een heldere omschrijving van je webinar met een inschrijfformulier en een inschrijfknop met een opvallende kleur. Probeer ook zo min mogelijk de aandacht naar andere dingen zoals sidebars te trekken. Wel kun je bijvoorbeeld recensies van andere gebruikers laten zien. Je kunt meer inschrijvingen krijgen door deze pagina te delen met je mailinglijst of een advertentie op bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn. Als je opt-in pagina klaar is wordt het tijd om je presentatiemiddel te ontwikkelen. Dit is in de meeste gevallen een Powerpoint of Keynote presentatie.

Powerpoint of Keynote presentatie

De Powerpoint/Keynote presentatie is een belangrijk onderdeel van veel webinars.  Zorg dat je presentatie duidelijk is en op een goede manier is opgebouwd. Belangrijk is om eerst te vertellen over jezelf, het probleem waar je tegen aan gelopen bent, de oplossing, je product en tenslotte je verkoop. Als je presentatie 1 verhaal wordt zal de klant veel beter begrijpen waar je het over hebt. Een goede marketingtool is om de webinarkijkers een flinke korting te geven.

Korting

Een goede manier om klanten naar je webinar te trekken is het uitdelen van kortingen. Een goed voorbeeld hiervan is het geven van een korting die een x aantal uur geldig is. Op deze manier kan de code niet door iedereen verspreid worden en is dus alleen te gebruiken door de persoon die werkelijk de webinar heeft gevolgd. Probeer vervolgens in de presentatie een link naar de verkooppagina te maken. Op deze manier is het cirkeltje rond.

Verkooppagina

Als de klant eenmaal op de verkooppagina is beland moet je ervoor zorgen dat het verkoopproces zo eenvoudig mogelijk is. Probeer potentiële kopers hier zo min mogelijk af te leiden door sidebars/widgets en maak een aantrekkelijke koopknop die de aandacht trekt door bijvoorbeeld een velle kleur te gebruiken. Tijdens een verkoop is het erg handig om een nieuwsbrief inschrijf mogelijkheid te hebben. Op deze manier blijven bestaande kopers op de hoogte van je nieuws en eventuele nieuwe webinars of aanbiedingen.

Veel succes met het organiseren van je (succes)webinar!

Originally posted 2014-04-09 10:19:44.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *